A társasjáték létrehozásának folyamata

A Digitális Témahét keretében pályázaton vesz részt az iskolánk. A kiválasztott 15 iskola közül mi voltunk az egyik. Így egy hónapos használatra egy CRAFTBOT 3D nyomtatót kapott iskolánk.
Pályázat célja: Egy olyan társasjáték tervezése, amely kapcsolódik egy kötelező tantárgyhoz.
Tantárgy: Történelem
Korosztály: 5. évfolyam

Előkészítés fázisa

  • Ötleteltünk  és kipróbáltuk a nyomtatót. Kitaláltuk a készítendő tárgyakat a társasjátékhoz.
    DSC00505
  • Más osztályok diákjai is érdeklődnek. Informatika órán  a legnagyobb jutalom, ha figyelhetik a nyomtatót  működés közben.
    DSC00508
 Tervezés fázisa:
  • Az első darabjai a társasjátéknak.
    DSC00503
  • Tervezget a csapat.
    DSC00514DSC00516 (1)
  • Büszkén pózolnak a csapat lány tagjai a nyomtatónál.
    DSC00513
  • A történelem tanárnő tervezgeti a tábla részeit.
    DSC00515
  • Alkotunk…És már vannak újabb kész darabok.
    DSC00509

A második szakasz

Második alkalommal sem múlt a nyolcadikosok lelkesedése. Újabb és újabb kérdéseket alkottunk, amelyekhez meg kellett tervezni és ki kellett nyomtatni az épületeket.
Lázas munkában készültek a tervek, próbálgattuk az arányokat. Néhány épülethez technikai trükköt is be kellett vetni, de a végeredmény meggyőző lett.
A gyerekek javaslatára játékos elemek is kerültek a szabályzatba.
Elindult a tábla rajzolása is, amelyhez a rajzszakos kolléga segítségét is kértük.

20170405_115847

A játék tesztelése I.

Az alkotók kíváncsisága már nagyon nagy volt, vajon jól működik-e a játék? Miután minden elem a helyére került, a nyolcadikosok nagy lelkesedéssel fogtak neki az előtesztelésnek. Vidám hangulatúra sikeredett a játék, miközben új formák is születtek, rabló verzió is került a játéklehetőségek közé, aminek köszönhetően még pörgősebbé vált a játék. Érdekes tapasztalat volt, hogy mire emlékeznek az ötödikes tananyagból, ill. hogyan tudnak játék közben figyelni, hiszen az elhangzó kérdések olyan információkat tartalmaznak, melyek egy későbbi kérdés során pontot érnek.
DSC00543

A játék tesztelése II.

Az ötödikesek tesztjátékára nagyon sokan kíváncsiak voltak. A játékosok köré gyűltek a játékot alkotó nyolcadikosok, kollégák, hetedikesek. Ez szemmel láthatóan feszélyezte a gyerekeket, de lassan a játék hevében elfelejtkeztek a közönségről, egyre oldottabbá és vidámabbá vált a játék, míg a győztes diadalittas kiáltása már azt jelezte, már nem bánják, ki nézi őket.
DSC00565

Néhány vélemény a tesztelőktől:

„Nekem nagyon tetszett az, hogy furfangos kérdések voltak, és gondolkodni kellett, hogy helyesen válaszoljuk meg a kérdést.” Majzik Petra 5. a
„A kérdésekből nagyon sokat lehetett tanulni.” Petrovics Patrik 5. a
„Nagyon tetszettek a 3D nyomtatóval nyomtatott épületek.” Pethő Máté 5. a
„Jó volt, hogy megismerhettük a nevezetes épületeket.” Csizmarik Zoé 5. a
„Nagyon jók voltak a bábuk. Örömmel újra játszanék. „ Bálint Tibor 5. a

Reklámfilm készítése

A társasjáték ajánló videóját Drabos Réka és Nyers Dániel 8. a osztályos tanulók hozták létre Sony Vegas Pro videó szerkesztővel. Kovács Lilla a megfelelő zenei aláfestés kiválasztását vállalta magára. A több órás munka meghozta gyümölcsét, gigantikus méretű reklámanyagunk létrejött.
Kalandozás Athénban társasjáték reklámfilmje

További képek ITT elérhetőek.