A Digitális Témahét keretében pályázaton vesz részt az iskolánk. A kiválasztott 15 iskola közül mi voltunk az egyik. Így egy hónapos használatra egy CRAFTBOT 3D nyomtatót kapott iskolánk.
Pályázat célja: Egy olyan társasjáték tervezése, amely kapcsolódik egy kötelező tantárgyhoz.
Tantárgy: Történelem
Korosztály: 5. évfolyam
Előkészítés fázisa
- Ötleteltünk és kipróbáltuk a nyomtatót. Kitaláltuk a készítendő tárgyakat a társasjátékhoz.
- Más osztályok diákjai is érdeklődnek. Informatika órán a legnagyobb jutalom, ha figyelhetik a nyomtatót működés közben.
- Az első darabjai a társasjátéknak.
- Tervezget a csapat.
- Büszkén pózolnak a csapat lány tagjai a nyomtatónál.
- A történelem tanárnő tervezgeti a tábla részeit.
- Alkotunk…És már vannak újabb kész darabok.
A második szakasz
Második alkalommal sem múlt a nyolcadikosok lelkesedése. Újabb és újabb kérdéseket alkottunk, amelyekhez meg kellett tervezni és ki kellett nyomtatni az épületeket.
Lázas munkában készültek a tervek, próbálgattuk az arányokat. Néhány épülethez technikai trükköt is be kellett vetni, de a végeredmény meggyőző lett.
A gyerekek javaslatára játékos elemek is kerültek a szabályzatba.
Elindult a tábla rajzolása is, amelyhez a rajzszakos kolléga segítségét is kértük.
A játék tesztelése I.
Az alkotók kíváncsisága már nagyon nagy volt, vajon jól működik-e a játék? Miután minden elem a helyére került, a nyolcadikosok nagy lelkesedéssel fogtak neki az előtesztelésnek. Vidám hangulatúra sikeredett a játék, miközben új formák is születtek, rabló verzió is került a játéklehetőségek közé, aminek köszönhetően még pörgősebbé vált a játék. Érdekes tapasztalat volt, hogy mire emlékeznek az ötödikes tananyagból, ill. hogyan tudnak játék közben figyelni, hiszen az elhangzó kérdések olyan információkat tartalmaznak, melyek egy későbbi kérdés során pontot érnek.
A játék tesztelése II.
Az ötödikesek tesztjátékára nagyon sokan kíváncsiak voltak. A játékosok köré gyűltek a játékot alkotó nyolcadikosok, kollégák, hetedikesek. Ez szemmel láthatóan feszélyezte a gyerekeket, de lassan a játék hevében elfelejtkeztek a közönségről, egyre oldottabbá és vidámabbá vált a játék, míg a győztes diadalittas kiáltása már azt jelezte, már nem bánják, ki nézi őket.
Néhány vélemény a tesztelőktől:
„Nekem nagyon tetszett az, hogy furfangos kérdések voltak, és gondolkodni kellett, hogy helyesen válaszoljuk meg a kérdést.” Majzik Petra 5. a
„A kérdésekből nagyon sokat lehetett tanulni.” Petrovics Patrik 5. a
„Nagyon tetszettek a 3D nyomtatóval nyomtatott épületek.” Pethő Máté 5. a
„Jó volt, hogy megismerhettük a nevezetes épületeket.” Csizmarik Zoé 5. a
„Nagyon jók voltak a bábuk. Örömmel újra játszanék. „ Bálint Tibor 5. a
Reklámfilm készítése
A társasjáték ajánló videóját Drabos Réka és Nyers Dániel 8. a osztályos tanulók hozták létre Sony Vegas Pro videó szerkesztővel. Kovács Lilla a megfelelő zenei aláfestés kiválasztását vállalta magára. A több órás munka meghozta gyümölcsét, gigantikus méretű reklámanyagunk létrejött.
Kalandozás Athénban társasjáték reklámfilmje